Můj milovaný banán

26. května 2009 v 19:13 |  Miluju

Banány jsou bohatým zdrojem energie, sacharidů, vitamínů a minerálů než kterékoliv jiné ovoce.
Při sportu mohou dva banány poskytnout dostatek energie pro devadesátiminutové cvičení. Zde je sacharidový původ této energie výhodou.

Při premenstruačním syndromu a depresi může banán působit příznivě. V něm obsažené vitamíny skupiny B (zvláště B6) pomáhají stabilizovat náladu a hladinu cukru v krvi. Dostatečný přísun draslíku může zlepšovat mozkovou činnost.

Mozek si na banánech také pochutná. Vysoký obsah draslíku může vést k větší pozornosti při studiu. Pozitivní roli mohou sehrát i vitamin B6 a vysoká nabídka cukru.
Při mlsání ve stresu je banán vhodný. Mnoho
lidí kompenzuje stres mlsáním. To často pochopitelně vede k obezitě. Vyrovnaná hladina krevního cukru pomáhá předcházet chuti na sladké i v tomto případě a po požití banánu je díky kombinaci škrobů a cukrů zachována stabilní hladina krevního cukru asi po dvě hodiny.


BANÁNY V ČÍSLECH

* 100 g syrového banánu obsahuje 90 kcal (370 kJ).
* Tvoří jej 22,84 g sacharidů (z toho jednoduché cukry 12,23 g), 0,33 g tuku, 1 g bílkovin a 2,6 g vlákniny.
* Toto množství banánu pokryje přes čtvrtinu denní potřeby vitaminu B6, 15 % potřeby vitaminu C a přibližně 10 % potřeby železa.
* Sušiny je v banánu asi čtvrtina.
* Z váhy plodu tvoří jednu pětinu slupka a zbylé čtyři pětiny dužina, přičemž banán běžné velikosti váží přibližně 125 g.
* V banánu najdete i další vitaminy skupiny B a vitamin A, dále draslík, hořčík a fosfor.
* Banán obsahuje minimum sodíku a chloru a žádné nasycené tuky nebo cholesterol.
* Nevýhodou banánu je to, že téměř všechnu energii poskytuje ze sacharidů.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama